Vi havde Margrethe for første gang og jeg synes det var spændende.
Vi havde læst om Retorik på forhånd og vi fik nogle små opgaver for vi kunne se, hvad vi kan bruge retorik til i vores rapporter og når vi skal op til mundtlig eksamen.
Vi skulle hører en lille historie, hvor vi derefter skulle tage stilling til et spørgsmål allesammen, så alle kom til at sige deres mening og det synes jeg var meget positivt.
Emir og Solveig var modige og kig op og fortalt om hver deres hobby i tre minutter. Vi skulle tage notater om hvordan det gik, hvad var godt, hvad var mindre godt, hvad forstod vi ikke, hvad kunne blive bedre.
To fra klassen startede med deres notater og derefter fik resten af klassen lov til at komme med deres mening. De fleste bød ind med noget, men det var bestemt ikke alle denne gang. Emir og Solveig skulle skrive notater da vi andre bød ind med noget til deres foredrag. Derefter fortalte de hvad de kunne bruge til en anden gang.
De synes begge det var lærerigt at prøve, men også underligt at vi skulle skrive notater om dem.
Til sidst skulle grupperne lave en brainstorm over deres projekt med SKB og det var en rigtig god ide.
Vi fik næsten ingen lektier for og det var dejligt, for vi har vist også meget at rive i lige for tiden.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar